Setmana de la cultura i valors

La setmana del 28 de gener a l’1 de febrer es va dur a terme a l’institut l’assignatura anual de Cultura i Valors, que cada any dediquem a un tema diferent. Enguany, i aprofitant que el nostre centre té la distinció d’Escola Verda des del passat mes de desembre, hem dedicat la setmana a la sostenibilitat, amb el títol de “La nostra petjada ecològica”. Al llarg de la setmana, durant 4 hores diàries, s’han treballat diferents aspectes entre l’alumnat d’ESO, per tal de conscienciar-se de la necessitat de respectar el planeta i alhora fomentar entre ells l’emprenedoria i el treball cooperatiu. Així, cada curs va portar a terme activitats en diferents àmbits: a primer d’ESO, es va tractar l’entorn més immediat de l’alumne, la petjada diària, l’ús dels espais (a casa, l’institut...) els consums i la mobilitat (desplaçament a peu, amb bicicleta...); es van fer sortides (a la deixalleria de Santpedor, per exemple), un taller sobre “Fem residus”, i unes representacions teatrals sobre accions de consum i bon o mal reciclatge, com a producte final. A segon d’ESO, el tema va ser el consum sostenible i responsable pel que fa bàsicament a l’alimentació. Es va tractar, amb xerrades, tallers i visites als comerços del poble per tal de valorar els aliments de proximitat i els ecològics; i així prendre consciència de què comprem i d’on prové. Com a productes finals, els alumnes van elaborar una dieta setmanal, amb els ingredients treballats durant les activitats prèvies, i finalment van fer un dinar a la cantina, preparat a les cases de cadascú, i mirant que fos el més equilibrat i sostenible possible. A tercer d’ESO es va tractar de forma més específica el tema dels Residus urbans, amb activitats sobre residus i reciclatge, infografies referides a com obtenir un residu 0; i l’elaboració d’un guió, gravació i edició d’un publi-reportatge sobre les 5 Erres (R); amb la projecció dels publi-reportatges com a producte final. I, a quart d’ESO, l’eix a treballar van ser els problemes ecològics que poden comportar les “noves tecnologies”, com l’explotació i ús de materials contaminants al món, per exemple el coltan i altres minerals. Hi va haver vídeos, xerrades i presentacions sobre aquests aspectes. Els alumnes van posar en comú l’ús que fem d’aparells com el mòbil, l’ordinador, les tauletes i la televisió, valorant les hores que cadascú hi dedica diàriament, així com per a què els fa servir cadascú. I, com a producte final, van escriure uns guions teatrals sobre l’ús de les tecnologies, per després representar-los en forma d’uns esquetxos que posaven al descobert el bon o mal ús del mòbil i les xarxes socials. Cal dir que l’institut d’Auro va comptar, un parell de dies, amb la col·laboració dels alumnes d’un cicle formatiu de grau superior sobre “Activitats socio-culturals” de l’institut Guillem Catà de Manresa, que es van encarregar de presentar els temes el primer dia i de fer una cloenda el darrer dia, on es posaven de manifest, entre tots, les conclusions finals. En resum, va ser una setmana que va trencar amb l’activitat habitual del centre i que ha estat valorada, en general, com a positiva, amb aspectes a millorar; tant per part de l’alumnat com de la comissió organitzadora formada per professorat del centre.

 

                   

Portes obertes batxillerat 2019

Visita virtual

Reconeixement eTwinning

GEP d'Auro

Projectes