Fórum escoles verdes

El passat dia 14 de març, al matí, l’Institut d’Auro va participar en una trobada d’escoles verdes del Bages, amb una representació de 2 alumnes de primer d’ESO, 2 alumnes de segon d’ESO i dos professors acompanyants. La trobada va tenir lloc a Manresa, on ens vàrem trobar amb companys de Manresa mateix, Súria, Cardona, Sant Joan, Navàs, Sallent i d’aquí Santpedor (Ampans). El primer punt de trobada va ser el Conservatori de Música de Manresa, on es va fer una fira al pati exterior, amb un estand de cada centre, on es van exposar els treballs fets aquest curs a favor de la sostenibilitat i el medi ambient. Un cop muntada la fira, els alumnes van anar compartint entre ells mateixos les experiències que havien dut a terme; mentrestant els professors, dins del local del conservatori, reflexionaven sobre els objectius de les escoles verdes en el futur més proper. Més tard, els professors donaven també un volt per la fira, rebent les explicacions del que havien fet els altres centres i prenent nota de noves idees per portar a terme. Després d’esmorzar, alumnes i professors de cada centre per separat ens reuníem per comentar com havia anat. Tot seguit, tot el grup vàrem marxar a peu cap a l’Institut Lluís de Peguera, com a Escola Verda amfitriona, tot fent unes petites enquestes anònimes pel carrer, per copsar què sap la gent, d’aquest tema: què és una “escola verda”, com seleccioneu els residus a casa, etc. Les enquestes es van continuar fent després a alguns alumnes del Peguera. Al pati d’aquest institut, i després de dinar, va acabar la trobada amb una plantada d’herbes medicinals (timó, romaní i sàlvia), com a símbol del “verd” que hem de mantenir entre tots al nostre planeta. També es va clavar al terra una placa permanent commemorativa d’aquesta jornada, amb els noms dels centres que, com l’Institut d’Auro, vàrem participar-hi.

 

                   

Llibres Btx 2019/20

Proves extraordinàries de setembre 2019

Reconeixement eTwinning

Portes obertes batxillerat 2019

Visita virtual

Projectes