1r trimestre de l'Erasmus SMS-SKILLING ME SOFTLY superat!
El primer trimestre ja s’ha acabat i des del projecte Erasmus+ SMS-Skilling Me Softly de 3r d’ESO us volem explicar quines activitats hem estat fent, conjuntament, amb els nostres socis de Noruega, Polònia i Grècia.
El nostre projecte va començar el curs passat 2019-2020 i un dels nostres objectius és treballar 4 de les Soft Skills (habilitats toves) més essencials en el nostre dia a dia: l’autoconeixement, l’apoderament, l’empatia i la comunicació amb els nostres alumnes al llarg dels diferents cursos.
Aquest primer trimestre ha tocat treballar l’apoderament i ho hem fet a través de diferents activitats en les quals el treball col·laboratiu, cooperatiu amb els nostres socis ha estat molt important. L’alumnat és i ha estat, en tot moment, el protagonista del seu aprenentatge.
Quines activitats hem fet?
- El calendari de treball. Tot projecte necessita una planificació, va ser el moment de crear un calendari de treball d’aula. Gràcies al treball cooperatiu diferents alumnes van fer un original calendari, en el qual en tot moment tothom pot consultar què cal fer i quan entregar-ho.
- Activitats de coneixença i de cohesió de grup. És important conèixer els companys de la classe i, per això, durant els primers dies de trimestre hem fet diferents activitats de coneixença i de cohesió de grup com «amb qui identificaries aquesta cançó? Perquè?», «qui ha escrit aquesta frase? Perquè?», «quantes coses positives pots escriure, en un Post-it, dels teus companys?».
- L’Stop Motion. L’objectiu de l’activitat era presentar als estudiants de Polònia, Noruega i Grècia el nostre entorn i les nostres costums i tradicions. Per a fer-ho, L’alumnat, repartit en diferents equips de treball, ha preparat divertits i originals STOP MOTIONS (vídeos animats).
- El Time Bank ha estat una altra de les activitats d’aquest trimestre. Tots tenim habilitats però no sempre les compartim amb els companys. L’alumnat, en parelles o grups, ha preparat un Time Bank (vídeo tutorial) a través del qual ens ha mostrat una de les seves habilitats. Quins podem trobar? Un Time Bank de cuina, un Time Bank de Tik -Tok, un Time Bank de lettering, un altre de programació, etc. Tots els projectes s’han penjat a un Padlet compartit amb els socis del projecte i, ben aviat, compartirem i aprendrem noves activitats.
- Hi ha hagut moment de cuidar i mimar el nostre interior, els alumnes i professors hem fet sessions de Ioga i relaxació a l’aula. A través de diferents exercicis hem après a a equilibrar el cos i la ment i a saber-nos escoltar.
- Com que aquest primer trimestre no hem pogut viatjar, és important continuar establint vincles amb els estudiants polonesos, grecs i noruecs i, per això, hem participat en l’activitat del Pen pal (Pen friend). Cada alumne ha triat un estudiant estranger amb el qual intercanviarà cartes al llarg del segon i el tercer trimestre. Hem començat l’activitat preparant unes boniques postals de Nadal per a cada «company de viatge». Els professors també hi hem participat i entre tots hem fet una molt bona feina!
Erasmus encara el segon trimestre amb moltes ganes i il·lusió i és moment de donar pas a una nova Soft Skill: l’empatia, molt important en el nostre dia a dia i en els nostres projectes educatius.
Merry Christmas and Happy 2021!




