Diagnosi

Planificació de la diagnosi del centre

Amb la finalitat de saber quina era la situació real de la comunitat educativa en referència a l’estat actual de digitalització del centre, es van realitzar enquestes tant al professorat, com a l’alumnat i les famílies.

L’enquesta al professorat i l’alumnat es va fer seguint el model d’enquesta SELFIE avalat per la Unió Europea. L’enquesta a les famílies es va fer adaptant models d’enquesta que s’havien fet a les famílies en altres centres educatius.

Un cop obtinguts els resultats de les enquestes, es van recollir en un full de càlcul i es va procedir a l’anàlisi dels resultats. Els membres de la comissió d’informàtica es van encarregar de fer una anàlisi detallada dels resultats que, seguidament, es presenten.

Punts febles

  • Comunicació amb el centre
    • Les famílies no miren la web de centre.
    • Les famílies fan servir majoritàriament el whatsapp i l’instagram
    • Un 60% consulta el correu electrònic entre poc i bastant
    • Una part considerable creu que no està gaire ben organitzada la web del centre
    • Només la meitat de les famílies obtenen informació de la web
    • Un 60% s’assabenta dels esdeveniments del centre a través dels canals digitals
    • Un 60% considera que ieduca no és fàcil d’utilitzar
    • A l’ieduca no saben consultar l’històric de seguiment del fill
    • No coneixen les normes d’ús dels recursos digitals cedits pel centre als alumnes i no saben on trobar-les
  • Continguts digitals
    • Només la meitat de les famílies sabrien gestionar els recursos que fan servir els seus fills
  • Seguiment, avaluació i millora
    • No els és fàcil fer el seguiment de les tasques digitals dels fills
    • La majoria les coneix però un 60% no les fan servir
    • La meitat té dificultats per controlar l’ús de pantalles per part dels fills
    • Comentaris: les famílies tenen dificultats d’índoles diferents per controlar l’activitat acadèmica dels seus fills
  • Estratègia, lideratge i gestió
    • Desenvolupament de l’EDC
  • Col·laboració i xarxes
    • Promoció de la col·laboració i la comunicació per compartir experiències
  • Desenvolupament profesional
    • Suport del centre al desenvolupament professional continu

Avaluació i retroalimentació

  • Substitució de l’avaluació tradicional per un conjunt de pràctiques més ampli
  • Competència digital de l’alumnat
    • Habilitats, coneixements i actituds de l’alumnat davant les tecnologies digitals

Punts forts

  • Comunicació amb el centre
    • La informació de la pàgina web del centre és útil
    • La majoria de les famílies coneixen els recursos tecnològics que fan servir els seus fills
    • 3/4 parts de les famílies consideren que la comunicació família-centre és àgil i fluida
    • Un 80% de les famílies fan servir l’ieduca
    • El centre respon de forma ràpida les consultes
    • Les famílies fan servir majoritàriament el whatsapp i l’instagram
  • Infraestructures i serveis
    • De portàtils i mòbils en tenen la majoria de famílies. Només la meitat disposa d’ordinadors de sobretaula.
    • Infraestructura adequada i fiable
  • Competència digital de l’alumnat
    • Els alumnes tenen la competència digital adequada per fer les seves tasques
  • Ensenyament i aprenentatge
    • Ús de les tecnologies digitals per a l’aprenentatge
  • Implementació a l’aula
    • Implementació de tecnologies digitals a l’aula